Exercici 3. Fotografies urbanes

Observa les fotografies i respon.

Font: Font: Geografia 3r ESO. Guia i Recursos. Ed. Santillana

Font: Font: Geografia 3r ESO. Guia i Recursos. Ed. Santillana

a)

  • Quines característiques té la primera fotografia?
  • Amb quin tipus de ciutat es correspon?
  • Quina funció té dins del conjunt de la ciutat?
  • Per què es construeixen tants gratacels?

b)

  • Quines característiques té la segona fotografia?
  • • Es tracta d’una zona pública o privada de la ciutat?
  • Quina és la funció d’aquestes zones?
  • Quines característiques tenen els edificis?

c)

  • Descriu la tercera fotografia
  • Quins tipus de funció té aquesta zona?
  • Com són els edificis? Quin tipus d’urbanisme en té?
  • Per què no hi solen residir persones, en aquestes àrees urbanes?

d)

  • Quin tipus de ciutat s’observa a la quarta fotografia?
  • Com és la disposició dels edificis en aquest tipus de ciutat?
  • Penses que aquest tipus de ciutat ha estat planificada?
  • Quins avantatges i inconvenients presenta aquest tipus d’urbanisme actualment?

lll

Quant a Josep Maria Bofarull

He estat educador, docent i formador al llarg de 33 anys, especialment de Geografia i Història i en general de les ciències socials a diferents nivells educatius. El temps passa, tempus fugit deia Virgili, i el setembre de 2020 em vaig jubilar. La qual cosa ha provocat que la meva dedicació professional ha canviat d’intensitat i d’àmbit. Les ciències socials, i especialment la geografia i la història, han format part de la meva vida professional i privada. Sempre m'han interessat els moviments socials com a instruments de transformació dels segles XIX i XX i els moviments de protesta i antiglobalització de principis del segle XXI, que porten qüestionant durant anys el procés econòmic i tècnic-científic del capitalisme, que ha dominat l’escenari global des de la revolució industrial del s. XVIII, generant unes particulars circumstàncies en la distribució dels diners, el poder i els recursos a escala mundial, i que és responsable directe dels processos de repartiment desigual de la riquesa i de les crisis climàtiques, econòmiques, migratòries, socials i darrerament sanitàries del món globalitzat en les darreres dècades. El bloc que esteu consultant és el resultat de sis anys de treball amb els meus alumnes de geografia de 2n de batxillerat. Hi trobareu multitud d’entrades sobre el temari de PAU, però també un seguit de continguts que pretenen aportar un petit gra d’arena a la comprensió del món actual amb esperit crític. En un moment històric en què sembla que les grans idees han perdut credibilitat, i com diu Zygmunt Bauman a Temps líquids amb un estat que ja ha perdut la seva autoritat, i intenta legitimar-se a partir d’una fórmula política alternativa que bescanvia llibertat per seguretat, és necessari mantenir una mirada oberta a tot el que passa. Penso que les ciències socials ens poden donar aquesta mirada.
Aquesta entrada ha esta publicada en 3r ESO, Unitat 7. L'espai urbà. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Deixa un comentari